Celemi Decision Base
Trénink DECISION BASE probíhá formou 2denní soutěže týmů, z nichž každý představuje jednu z konkurujících si firem. Tyto firmy tvoří „trh“. Všechny firmy mají stejné výchozí podmínky a v průběhu simulace procházejí 10 lety existence na trhu.
Každý tým má 4 – 5 účastníků, z nichž si každý může postupně vyzkoušet roli generálního ředitele, finančního ředitele, obchodního ředitele či výrobního ředitele společnosti.
Každý rok vstupují do hry nové vlivy (politické, ekonomické, technologické), s nimiž se musejí týmu vyrovnat. Každý rok se také na základě odlišných strategií týmů ustaví jiná rovnováha na trhu. Cílem každého z týmů je co nejlépe uspět v boji – měřeno konkrétními ukazateli (EVA, tržní hodnota společnosti). Vítězí tým, jehož společnost má na konci simulace nejvyšší tržní hodnotu a nejlépe splňuje „zadání akcionářů“.
Decision Base je používána mezinárodními organizacemi při projektech realizovaných v různých částech světa s cílem budovat podnikatelský způsob myšlení.
Všem zaměstnancům simulace umožňuje:
- vidět vlastní společnost jako celek, a tak se naučit lépe rozhodovat
- lépe pochopit dlouhodobou strategii společnosti
- pochopit, jak se jednotlivé části firmy navzájem ovlivňují
- stanovovat realistické cíle díky lepšímu porozumění souvislostem
- zvládnout nástroje strategického plánování a posuzování výkonnosti
- rozpoznávat příležitosti a využívat zdroje rozumným způsobem
Cíle simulace:
- Vlastní zkušeností se naučit používat nástroje a terminologii strategického plánování
- Naučit se pracovat s finančními nástroji a využít je ke stanovení strategie ve svěřené společnosti
- Využít a zhodnotit zdroje, které jsou k dispozici
- Pochopit, jak rozhodnutí ovlivní celou organizaci
- Vyzkoušet si pružně reagovat na měnící se tržní prostředí
Věcný obsah:
- Analýza SWOT
- Role Top managementu
- Základní účetnictví ve firmě: rozvaha, výkazy
- Odpisy
- Strategie firmy
- Cash flow
- ABC
- Dupontův model
- E.V.A.
- Transfer do vlastní společnosti
Cílová skupina
Management, lídři, obchodníci a vybraní talenti.
Délka
Dva až dva a půl dne, během kterých účastníci zvládnou osm až deset roků řízení firmy.
Počet účastníků
12 – 30 osob rozdělených do 4 – 6 týmů. Větší skupiny vyžadují simultánní vedení více facilitátory.
„Víte, že program začíná fungovat, když se lidé z výroby, obchodu a marketingu stávají vnímavějšími k potřebám druhých a chápou, jak fungují různé části firmy.“
Manager, 3M
Potřebujete u manažerů a zaměstnanců posílit chápání firmy jako celku?
Domluvte si s námi schůzku, na které Vám představíme tuto unikátní business simulaci.